Što su portali za uporedbu proizvoda i ponuda? 

Article published 07. 09. 2020
| 9 минута čitanja

“Upoređivači, Portali za uporedbu proizvoda i ponuda, Upoređivači cena, Portali za pametnu kupovinu ili Comparison shopping engines na engleskom”. 

Trenutno su upoređivači jedni od najviše konverznih kanala digitalnog marketinga. Portali za uporedbu ponuda i cena na jednom mestu skupljaju ponude veb-prodavnica. Time pomažu kupcima u odlučivanju gde je najbolje kupiti proizvod koji traže. Ne upoređuju samo cene. Kupac, može istovremeno uporediti i je li proizvod dostupan, cenu, način dostaveverodostojnost trgovine. I ta je jako bitna u odlučivanju kupaca, kome će dati svoj novac. Kupci jednostavno žele znati sve pojedinost i prednosti proizvoda pre kupnje. Na upoređivačima mogu u kratkom vremenu saznati sve na jednom mestu.

Iskoristite upoređivače na maksimum kao deo marketing miksa i budite bolji od konkurencije

Kupac koji dođe na portal za uporedbu je već u naprednoj fazi procesa kupnje. Već zna šta želi, ali traži gde to kupiti. Zbog ovog razloga su upoređivači mesto gde se uradi najviše konverzija. Biti vidljiv na ovim portalima, znači biti vidljiv u poslednjoj fazi odlučivanja kupaca.

Kako najčešće izgleda put kupca, koji na primjer želi nove slušalice? I već zna koji model? Dođe na portal za uporedbu, uporedi cene proizvoda u različitim veb-prodavnicama na jednom mjestu, usporedi cene dostave i rok dostave koji nudi veb-prodavnice, pročita recenzije na veb-prodavnice i odabire najbolju opciju. Na temelju ovih informacija onda odabere najbolju ponudu i prelazi do veb-prodavnice, koja je nudi, kupiti slušalice. 

Prednost oglašavanja na portalima za uporedbu je i jeftina propagacija. Portali rade na principu PPC, plaćate samo kad kupac iz portala pređe u vašu veb-prodavnicu. Da biste to proverili uporedite PNO s vašim drugim kanalima za oglašavanje. Isto se na portalima direktno takmičite s vašom konkurencijom. Zahvaljujući tome možete privuci kupce od konkurencije. Kad imate pravilno bolju cenu, proizvodi pravilno na zalihi, bolju cenu dostave (ili bržu dostavu) ili zanimljive sezonske akcije, kupac vas će zapamtiti.

Poslednje ali ne najmanje bitno, je što gradite brend. Pravilnim pokazivanjem na portalima su kupci više svesni da vaš brend, vaša veb-prodavnica postoji.

Usporedivac_Mergado

Kako se povezati na upoređivač? Kako nađe moju veb-prodavnicu?

Prijavljujete se na stranicama upoređivača. Popunite osnovne informacije o trgovini i vlasniku, i dodate XML izhod s proizvodima, koje želite oglašavati, na URL linku. Taj XML link (može biti i u formatu CSV kod nekih portala) sadrži sve informacije o vašoj ponudi. Preko tog linka upoređivač će pravilno, nekoliko puta dnevno, preuzimati podatke o vašim proizvodima da bi mogao ažurirati vašu ponudu. Znači da XML feed je lista svih proizvoda vaše trgovine, koje želite objavljivati na stranicama upoređivača. Feed samo treba uređivati prema specifikaciji portala na kojem želite oglašavati. Kad imate dobro spreman feed, i pravilno ga uređujete, možete opet biti mnogo boli od konkurencije i dobiti više od oglašavanja. 

Na primer jedna od osnovnih prilagodbi feed‑a upoređivaču je ispravno punjenje elementa kategorije, kojoj proizvod pripada. Na Idealno.rs se taj element zove <fileUnder> i kod Eponude <Kategorija>. To će osigurati spajanje proizvoda na ispravnu proizvodnu karticu (kad nudite npr. Pametni telefon Huawei P40 lite, onda se objavi na kartici s ostalim telefonima Huawei P40 lite, a ne između tenisicama NIKE Air Force 1 ružičaste boje). XML ili CSV feed sadrži još druge elemente, s kojima upoređivač radi. Kod nekih portala to mogu biti elementi: ID, name, description, mainImage, title, availability i mnogo drugih. Više o elementima nađete u specifikacijama pojedinim portala.

Kako se proizvodi prikazuju na uspoređivačima i tražilicama?

Svaki upoređivač ima svoj poseban sistem kako pokazuje vašu ponudu budućim kupcima. Najčešće se proizvodi od veb-prodavnice vežu na svoje “proizvodne kartice”. Na proizvodnoj kartici se nalaze slike proizvoda, informacije o proizvodu, recenzijesve web-trgovine koje taj proizvod imaju dostupan, gde može kupac proizvod naručiti. 

Primer proizvodnih kartica: 

Malo drugačiji sistem je kod specijaliziranih tražilica FAVIGLAMI. Kod njih se pojedini proizvodi ne skupljaju na svoje kartice, nego se pokazuju prema biddingu i prethodnim posetima kupca. Kako se proizvodi pokazuju kupcima možete saznati dole u opisima pojedinih uspoređivača i tražilica. A o biddingu, razgovarat ćemo više u sljedećim djelima našeg serijala.

Primer pokazivanja proizvoda prema biddingu i preferencijama kupaca: 

U Srbiji su među najpoznatijima upoređivačima ePonuda i Idealno. I naravno Facebook s Google Shoppingom (kad vama nije problem prodavati izvan Srbije, kod nas još Shoppinga nema :)). Postoji ih ali mnogo više. Neki su usredotočeni samo na jedan tržišni segment i drugi se zovu marketplace. Niže možete saznati koji svi portali za uporedbu postoji u Srbiji i na Balkanu. Saznajte portale i probajte oglašavanje vaše robe na njima.

Portali za upoređivanje Na Balkanu:

  • Najveći srpski portal za upoređenje cena u Srbiji (prema Similar vebu) što se poseta tiče. Na ePonudi se vaše roba veb-shopa lista na proizvodne kartice. Za oglašavanje ovdje možete probati i različite dimenzije bannera na stranicama.

    Pitanja ePonude preko registracije veb-shopa na koje je dobro odgovoriti pre prijave:

    • Imate registrovanu firmu i želite da uvećate prodaju svojih proizvoda
    • Želite da ponudu svojih proizvoda prikažete širokom krugu korisnika
    • Mislite da svojim proizvodima i cenama možete doprineti boljoj informisanosti kupaca u Srbiji

    Veb: https://eponuda.com/

    Registracija veb-shopa: https://www.eponuda.com/partner

    Specifikacija feeda: https://www.eponuda.com/partner/listanje

    Provjerite besplatno spremnost vašeg feeda za ePonudu: https://audit.mergado.com/

  • Drugi najveći upoređivač po broju posjeta u Srbiji. Idealno je bilo osnovano 2012 godine kao treći upoređivač, treća država Ceneje Group. Prvi upoređivac iz ove grupe je bio Ceneje (Slovenija), drugi Jeftinije (Hrvatska) treći Idealno.rs u Srbiji i četvrti je Idealno.ba (BIH). Na svojim stranicama Idealno piše da ima doseg 21% onlajn kupaca u Srbiji i da njihove stranice poseti mesečno 300 hiljada posetilaca.

    Idealno svojim partnerima nudi različite načine oglašavanja:

    • Pokazivanje na premium pozicijama.
    • Svoje ponude mogu korisnici objavljivati preko displej bannera.
    • Retargeting.
    • Objava PR člankova.
    • Propagacija vaših proizovda u newsletteru Idealno.rs.

    Veb: https://www.idealno.rs/

    Registracija veb-shopa: https://www.idealno.rs/registracija-internet-prodavnice

    Specifikacija feeda: https://www.idealno.rs/xml-specifikacije

    Proverite besplatno spremnost vašeg feeda za Idealno: https://audit.mergado.com/

    Proverite besplatno spremnost vaših proizvodnih slika za Idealno: https://image-validator.com/

  • Porijeklo Shopmanie je Rumunija, ali proširena je u više od 34 zemalja širom svijeta. Vašu ponudu možete slati u URL linku u formatu txt, CSVXML. Shopmania nudi i mogućnost oglašavanja proizvoda na Facebook-u preko aplikacije Social Kart. Sve proizvode koje oglašavate na Shopmanii se mogu propisivati u “Mini shop Widget” (widget možete instalirati samo na poslovni FB račun. Ponuda se u widgetu ažurira jedan put dnevno preko noći isto kao vaša ponuda na Shopmanii). 

    Veb: https://www.shopmania.hr/

    Registracija e‑trgovine: https://partner.shopmania.hr/cp.login?_RETURN=https%3A%2F%2Fpartner.shopmania.hr%2Fdashboard

    Proverite besplatno spremnost vašeg feeda za Shopmania: https://audit.mergado.com/

  • Prema SimilrWeb‑u je Jeftinije najveći portal za uspoređivanje na hrvatskoj e‑Commerce sceni. Jeftinije postoji od 2010 godine i u ponudi Jeftinije.hr se nalazi više od 300 hrvatskih e‑trgovina. Portal mjesečno posjeti 8 milijuna kupaca, od toga je 1,2 milijuna jedinstvenih posjeta. Ovaj broj je 76% od svih online kupaca u Hrvatskoj

    Proizvodi se na Jeftinije pokazuju na proizvodnim karticama. Na njihove pozicije možete utjecati biddingom. Rezultati vašeg oglašavanja možete pregledno vidjeti u dashbordu svoje administracije na stranicama. Svoju ponudu ovdje možete i oglašavati na akcijskoj stranici, ili u kategorijama. Jeftinije polazi iz Slovenije (Slovinsko Ceneje) i proširilo se i u BIH (idealno.ba) i u RS (idealno.rs). 

    Veb: https://www.jeftinije.hr/ 

    Registracija veb-shopa: https://www.jeftinije.hr/registracija-internet-trgovine

    Specifikacija feeda: https://www.jeftinije.hr/xml-specifikacije#basicData

    Proverite besplatno spremnost vašeg feeda za Jeftinije: https://audit.mergado.com/

    Proverite besplatno spremnost vaših proizvodnih slika za Jeftinije: https://image-validator.com/

  • Nabava je najstariji uspoređivač u Hrvatskoj (2001) i drugi najveći portal po veličini posjeta. Osnivatelji Nabave su dva programeri, koji na Nabavi u prošlosti prodavali računalne komponente. Trenutno se na Nabava.net nalazi širok spektar proizvoda od nekoliko stotina hrvatskih trgovinakatalozi lanaca koji vuku više posetitelja. Nabava ekspandirala i u druge države regiona. U Sloveniji je Nabava pod imenom Pametno.si i u Srbiji je možemo naći kao Pametno.rs. Na Nabavi možete osim klasične prodaje robe (koja se šalje preko XML feeda) oglašavati robu svoje trgovine i na bannerima. 

    Osim klasičnih veb stranica mogu kupci koristiti i mobilnu aplikaciju. U aplikaciji je možno pripremiti notifikacije vezane za željene cene. Kad dođe do sniženja cene proizvoda aplikacija odmah javi. 

    Veb: https://www.nabava.net/

    Registracija veb-shopa: https://www.nabava.net/registerShop

    Specifikacija feeda: https://www.nabava.net/static/firme/Nabava.net_specifikacija_cjenika.xls

    Proverite besplatno spremnost vašeg feeda za Nabavu: https://audit.mergado.com/

    Proverite besplatno spremnost vaših proizvodnih slika za Nabavu: https://image-validator.com/

  • Naravno da možemo zaboraviti na Google. Google Shopping je najveći usporedivac cijena i ponuda. Usluga Google Shopping je došla na hrvatsko e‑commerce tržište tek 2018 godine i srpsko jedva čeka. Proizvodi iz Google Shopinga se pokazivaju i na upite iz pretraživačke mreže. Povezanje na Google Shopping zahteva poseban feed. XML feed za GS je sasvim drugačiji

    Da bi se vaši proizvodi pokazivali na Google‑u morate:

    1. Dodati feed proizvoda u Google Merchant Center.
    2. Povezati Google Ads s Google Merchant Centre.
    3. Povezati Google Ads s Analytics. 
    4. Izraditi kampanj u Ads.
    5. Sve analiziratiprilagodavati! :)

    Veb: https://www.google.com/ 

    Registracija veb-shopa: https://ads.google.com/intl/hr_hr/home/campaigns/shopping-ads/

    Proverite besplatno spremnost vašeg feeda za Google Shopping: https://audit.mergado.com/

    Proverite besplatno spremnost vaših proizvodnih slika za Google Shopping: https://image-validator.com/

Specijalizirane tražilice

  • Lider u segmentu namještaja i uređenja doma na europskom internetu” kaže FAVI

    FAVI je specijalizirana tražilica proizvoda. Usmereno je na namještajdekoracije, kuhinje, kupaonicevrtnu opremu. Glavno sedište firme je u Češkoj, ali u sadašnjosti djeluje i u Slovačkoj, Poljskoj, Rumunskoj i ponovo je FAVI i u Hrvatskoj. Tražilica pokazuje ponude od više e‑trgovina na jednom mjestu.  Mušterija posjećuje FAVI u posljednjoj fazi procesa kupnje, ali dolaze i samo za inspiraciju (možete biti u fazi SEE ;)). 

    Vaše proizvode može FAVI učitati lako iz XML feeda. Plaća se po klikovima na stranice vaše trgovine. I preko FAVI možete jednostavno ekspandirati u inostranstvo. U ste iste zemlje u kojima je FAVI.

    Veb: https://favi.hr/

    Registracija veb-shopa: https://favi.hr/dodati-trgovinu

    Proverite besplatno spremnost vašeg feeda: https://audit.mergado.com/

    Proverite besplatno spremnost vaših proizvodnih slika za FAVI: https://image-validator.com/

  • GLAMI je osnovan u Češkoj 2013. godine pod imenom Domodi. Dve godine posle je došlo do rebrendinga na GLAMI. U sadašnjosti je prisutno ukupno već na 18 tržištima širom Evrope i u Brazilu. U Hrvatsku je došao 2018.

    GLAMI je modna tražilica s izgledom kataloga. Usmereno je uglavnom na odjeću, cipele i nakit. Sa svojom ponudom se možete na GLAMI povezati na tri načina:

    • Besplatno — samo treba imati implementiran GLAMI piXel. Proizvodi će se pokazivati ispod plaćenog oglašavanja. 
    • Plaćeno oglašavanje — PPC sistem. Proizvodi se pokazuju na prvim pozicijama. 
    • Plaćeno oglašavanje s GLAMI piXelom — Proizvodi se pokazuju na prvim pozicijama + se prilagođavaju preferencijama kupaca. Trgovine s kojima kupac ima dobro iskustvo, već nešto kupio, ili “lajkao”, će biti na prvim pozicijama. 

    GLAMI piXel za platforme WooCommerce, PrestaShopOpenCart možete implementirati uz naš besplatan Mergado pack

    Veb: https://www.glami.hr

    Registracija veb-shopa: https://www.glami.hr/info/dodajte-trgovinu/

    Proverite besplatno spremnost vašeg feeda za GLAMI: https://audit.mergado.com/

    Proverite besplatno spremnost slika vaših proizvda za GLAMI: https://audit-obrazku.cz/

Marketplace

  • AMAZON nije direktno na Balkanu, ali i preko njega možete nuditi svoju robu. Uglavnom ali možete slobodno prodavati u druge države, kad želite ekspandirati. Na primer u regiji DACH je AMAZON u prodaji na prvnim pozicijama. Kupci prvo idu na AMAZON kad razmišljaju da kupe nešto preko interneta. Jer mogu tamo kupiti sve od igle do lokomotive

    Ako se uspete povezati u proizvodne oglašavanje, možete tamo manuelno, ili uz XML feed dodati vaše proizvode. Onda sve funkcionira na principu PPC. Proizvodi se povezuju na proizvodne kartice preko EAN kodova. Zanimljiva je plaćena usluga FBA (skladištenje i transport vaše robe), vi samo prodajete.

    Registracija veb-shopa: https://sell.amazon.com/?ld=AZFSSOA&ref_=footer_soa

    Web: https://www.amazon.com/

Ne vidite potencijal u oglašavanju na portalima za uporedbu? Zamislite još jednom. Možete na njima biti broj jedan, ili možete prepustiti mjesto vašoj konkurenciji. Mergado je besplatno na 30 dana. Bez plaćenja programera možete svoje feedove prilagoditi za portale u Hrvatskoj, za portale na Balkanu, ili možete jednostavno ekspandirati u Evropu ili Ameriku. Ili samo dobro spremiti feedove za lokalne igrače bez upotrebe programera. Iskoristite to vreme! U tom roku 30 dana možete iskoristiti i besplatnu podršku (možemo preko maila, ili preko videopoziva). Besplatno vam pokažemo rad s Mergadom, i kako efektivno uređivati XML ili CSV feedove i automatizirati oglašavanje. Kad vas ova ponuda zanima ili imate više pitanja slobodno pišite na mergado@mergado.rs

Puno uspeha u oglašavanju! 

Detaljniji opis proizvodnidnih feedova »>

Author / Vito Nikolič / 07. 09. 2020

Performance marketing + copy marketing + Balkan e‑commerce = Vito. In Mergado, he takes the role of consultant for the CEE region with a focus on the Balkans. His greatest life success is a personal meeting with Andjela Veštica for a coffee.

Add new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.