Proizvodni feedovi za neupućene
Zašto je potrebno imati kvalitetan feed?
Svaki jedan uporedivač, ili specijalizirana tražilica ima svoje zahteve na sadržaj i strukturu feeda. Nije moguće na primer da feed spreman za Google Shopping Ads, navedete u GLAMI i u isto vreme ga koristite za Nabavu.net. Kad želite ponudu vaše trgovine oglašavati na više portalima, morate feed urediti za svaki portal posebno. U ovom članku ćemo objasniti što je feed s proizvodima vaše e‑trgovine. I razjasnimo kako možete vi sami uredivati feedove bez programera da biste dosegli većih zarada od oglašavanja.
Što je proizvodan feed e‑trgovine?
Feed s podacima uteca na uspešnost vašeg oglašavanja. Zato je važno imati u feedu sve obavezne informacije, koje zahteva uporedivač ili tražilica. Feed (videti možete i naziv cenik, kod Nabave na primer) je datoteka s podacima o vašoj ponudi koju prodajete, ili želite prodavati preko uporedivača. Feed sadrži elemente kao naziv proizvoda, opis proizvoda, cenu, rok dostave, kategoriju kojoj proizvod pripada itd. Zahvaljujući feedu portal za oglašavanje može saznati koji to je proizvod, u koju kategoriju pripada i koje informacije o proizvodu pokazati.
Na primer kad želite na portalu oglašavati mašinu za pranje veša GORENJE WS168LNST, onda zbog dobro spremljenog feeda se mašina za rublje poveže na proizvodnu karticu s mašinama za pranje veša GORENJE WS168LNST (u slučaju Nabave, Shopmanie, i Idealna).
U većini slučajeva su feedovi u formatu XML (Extensible Markup Language), ili CSV (Comma-Separated Values). Ovako zabeležene informacije se nalazi na URL adresi.
Feedovi vaše trgovine imaju svoju vlastitu strukturu. Kad želite oglašavati na portalima za uporedbu morate im svoje feedove prilagoditi. Portali će onda bolje znati koji proizvod želite prodavati i gdje taj proizvod uvrstati na svojim stranicama.
Primjer:
Portali za oglašavanje uzimaju informacije o vašim proizvodima preko URL linka (neke nekoliko puta dnevno, druge samo jedanput dnevno). To radi da ne biste oglašavali na primjer proizvode koje već nemate u ponudi. URL link s proizvodima vaše trgovine naći ćete u administraciji trgovine, ili pitajte vašeg programera da vam taj link doda. Kad platforma na kojoj imate e‑trgovinu ne podržava eksport feedova, onda iskoristite naš besplatan alat Mergado Pack za WooComerce, PrestaShop ili Opencart.
Pazite! Site XML nije XML Feed! Sitemap je XML datoteka s url linkovima koje se nalazi na vašem veb-shopu! Kroz Sitemap XML javite tražilicama (poput Google‑a, Yahooo‑a…) da bi crawlovali vaše stranice i učitali je u pretraživanje. Ali Sitemap ne sadrži informacije o vašoj ponudi veb-shopa! Informacije o proizvodima vašeg veb-shopa sadrži XML ili CSV feedovi, koje generira vaša platforma na kojoj imate veb-shop. Feedovi koji su na linku se onda šalju u administracije portala za uporedbu.
Upoređivace i tražilice pravilno preuzimaju podatke iz vašeg veb-shopa da bi mogli vaše proizvode pravilno pokazivati u svojoj ponudi. Stoga je pravilno ažurirana i vaša insercija. Kad na primer nema nekog proizvoda u vašoj trgovini, onda ga neće biti ni na portalu. Proizvod se neće više pokazivati jer u feedu će se prepisati podaci o njemu. Na isti način se propisivaju i promene cena. Kad smanjite cenu, ili povećate cenu iz nekog razloga. Tako da nećete imati drugačije cene u trgovini i na portalu za uporedbu, ili oglašavanje. Važno je ali misliti na to da uporedivaće uzimaju podatke o vašim promenama u intervalima. Na primer svaki sat ili jedanput dnevno. Ovisno na portalu.
Mergado je online alat za uređivanje feedova
Kako vam može Mergado pomoći?
Mergado je editor XML i CSV feedova. Kad je vaša vlastita struktura proizvodnog feeda drugačija od zahtevane strukture na portalu za uporebu, onda portal neće vašu ponudu, vaše proizvode veb-shopa učitati i oglašavati. U takvom slučaju možete feedove prilagođavati i uređivati sami uz pomoć Mergada. Bez upotrebe programera.
S Mergadom možete:
- Dodavati podatke o proizvodima, koje u feedu fale (npr. često fale EAN kodovi).
- Brisati podatke o proizvodima, koje ne želite slati u upoređivač ili koje koče vašu inserciju (npr. html znakovi u nazivima proizvoda).
- Skupno skrivanje proizvoda koje ne želite oglašavati na upoređivaču (npr. proizvodi koji nisu na lageru, ili koji su prejeftini, imate na njima niske marže i ne vrijedi ih oglašavati).
- Stvarati privremene akcijske ponude (npr. besplatna dostava na dve nedjelje, poklon uz narudžbu, ili povećavanje CPC-a na sezonsku robu).
- Stvarati feedove za Google DSA kampanje ili Facebook Ads i za 350+ drugih portala širom sveta.
- Dodavati neobavezne podatke o proizvodima (npr. mjere, zemlja podrijetla, boja, kroj itd).
Kad vaša trgovina ne podržava eksport proizvodnih feedova, ali imate trgovinu na WooCommerce, PrestaShop ili OpenCart probajte naš besplatan plugin Mergado Pack.
Iskoristite probnu verziju Mergada na 30 dana i zaradite više na portalima za usporedbu! Ili sad probajte samo stanje vašeg proizvodnog feeda u besplatnom Mergado Auditu. Probajte jeste li spremni za oglašavanje na odabranom portalu i ima li nekih grešaka u njemu koje možete popraviti. Izaberite prema kojem upoređivaču želite proveriti spremnost vašeg feeda. Naš feed validator proveri vaš proizvodni feed i rezultate pošalje na vaš mail. Besplatno bez bilo kojih uslova.
Samo pazite XML site nije XML feed proizvoda. To je najčešća greška koju rade agencije i freelanceri koji želI probati Mergado Audit.
Puno uspeha u oglašavanju!
«< Što su portali za usporedbu proizvoda i ponuda?
Performance marketing + copy marketing + Balkan e‑commerce = Vito. In Mergado, he takes the role of consultant for the CEE region with a focus on the Balkans. His greatest life success is a personal meeting with Andjela Veštica for a coffee.
Add new comment